۴۵ طرح عمرانی منطقه ۱۷ آماده بهره‌برداری است

داوود لطفی روز دوشنبه گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با ولادت حضرت فاطمه نیز تقارن دارد، از مادران شهدای منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران توسط شهردار تهران تجلیل شد

۴۵ طرح عمرانی منطقه ۱۷ آماده بهره‌برداری است

۴۵ طرح عمرانی منطقه ۱۷ آماده بهره‌برداری است

داوود لطفی- شهرداری منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ تهران اعلام کرد:‌ ۴۵ طرح خدماتی و عمرانی این منطقه با اعتباری بالغ ۵۴ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره ‌برداری است.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۷، داوود لطفی روز دوشنبه گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با ولادت حضرت فاطمه نیز تقارن دارد، از مادران شهدای منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران توسط شهردار تهران تجلیل شد و همچنین ایشان درجریان وضعیت عمرانی و توسعه ای منطقه قرار گرفت و بازدیدی از پروژه های در دست اقدام و قابل افتتاح منطقه به عمل آورد.

مسیر دوچرخه و پیاده‌روسازی که در همه محلات شکل گرفته

وی افزود: پروژه هایی مانند ایمن سازی و آرام سازی معابر، نهرسازی، مناسب سازی، ایمن سازی و نصب نرده های فلزی بوستانها، احداث مزرعه خانواده، مسیر دوچرخه و پیاده‌روسازی که در همه محلات شکل گرفته و باعث شده فضای آرامی در منطقه ایجاد شود توسط شهردار تهران مورد بازدید قرار گرفت.

در ادامه :

لطفی با بیان اینکه حدود ۲۵ کیلومتر طول، نهرسازی، آرام سازی و بهسازی معابر فرعی در منطقه انجام شد، ادامه داد: در کوچه های باریک و فرعی منطقه، فعالیتهایی اعم از آسفالت، بهسازی معابر و جابجایی تیرهای چراغ برق انجام شد. همچنین انهار قدیمی که به واسطه وصل شدن به شبکه فاضلاب، دیگر کارکرد جمع آوری آبهای سطحی را ندارند، تبدیل به کانیو شدند که عملا با این کار کوچه های باریک منطقه قابلیت تردد و روان سازی پیدا کرده، علاوه بر این یک پمپ بنزین کوچک مقیاس به بهره برداری و چهار یونیت پله برقی بازگشایی شد و در تقاطع نواب و خیابان شهید امامی محرم محوطه سازی هایی انجام شد.

موانع پروژه های اولویت دار منطقه به دستور شهردار تهران مرتفع شد

شهردار منطقه ۱۷ ادامه داد: سه زمین ورزشی که به دلیل شرایط نامناسب چمن‌ها قابلیت استفاده نداشت بازسازی شد و یک زمین چمن نیز اضافه شد و در مجموع چهار زمین چمن مصنوعی در اختیار جوانان و نوجوانان منطقه قرار گرفته است، همچنین می توان به سازماندهی خیابان زمزم، مناسب سازی و روشنایی پارک هویزه و رفع معضل از حدود ۱۴ نقطه بی دفاع شهری از طریق مداخلات و اقدامات متناسب اشاره کرد که شرایط مناسب تری برای شهروندان ایجاد کرده است. علاوه بر این، دو زمین بازی کودکان مورد بهره برداری قرار گرفت و موانع پروژه های اولویت دار منطقه به دستور شهردار تهران مرتفع شد تا در خرداد ماه سال آینده به نتیجه برسد.

۷۰ هزار نفر از ساکنین منطقه از ثمرات مثبت این پروژه ها بهره مند می شوند

وی با بیان اینکه علاوه بر پروژه های به بهره برداری رسیده، قریب به ۲۷ پروژه دیگر نیز در حال انجام است که در مجموع حدود ۷۰ هزار نفر از ساکنین منطقه از ثمرات مثبت این پروژه ها بهره مند می شوند، گفت: از پروژه هایی که شهردار تهران دستور اجرای آن را برای آینده صادر کرد و بعضی از آنها در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید و یا عملیات آنها آغاز می شود می توان به احداث اسکان کارگری، احداث و راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلو واتی در ساختمان معاونت ترافیک در ناحیه یک و پروژه توسعه و اورهال کردن ایستگاه پردازش پسماند منطقه اشاره کرد. همچنین مطالعه و احداث راه ارتباطی بین منطقه های ۱۷ و ۱۸ از محدوده اطراف راه آهن تهران- اهواز که ضلع جنوب منطقه را از حالت بن بست خارج می کند و مکمل این پروژه، احداث زیرگذر سواره رو در زیر مسیر خط آهن تهران –اهواز است که این دو پروژه جنوب منطقه را به شدت متاثر خواهد کرد، در دستور کار قرار گرفت.

کلنگ زنی دو پروژه توسط شهردار تهران

لطفی به کلنگ زنی دو پروژه توسط شهردار تهران اشاره کرد و یادآور شد: احداث مرکز بهداشت مهرگان و حسینیه ثارالله کلنگ زنی شد که باعث می شود معبر ورودی به بخش جنوبی محله بلورسازی تا اسفندماه آزاد شود و یک معبر هشت متری در دسترس عموم قرار بگیرد. در واقع درمانگاه قدیمی تخریب شده و جابجا می شود و در این مسیر پیاده روسازی و روشنایی ایجاد و فضای بی دفاع شهری از بین می رود و شهروندان می توانند تا مترو زمزم با ایمنی و امنیت تردد کنند. علاوه بر این معبر تعریض خواهد شد فضای بی دفاع شهری نیز از بین می رود.

ضرورت ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی

شهردار منطقه ۵ با تاکید بر حمایت از اجرای طرح فرهنگ آپارتمان نشینی در منطقه۵ گفت:  آگاهی از فرهنگ آپارتمان نشینی و ارتقای این فرهنگ بسیار ضروری است و برای ترویج یک فرهنگ باید قوانین آن را هم دانست.

محمود کلهری روز دوشنبه در جلسه فرهنگ ارتقای آپارتمان نشینی با تاکید حساسیت در  پیشبرد فرهنگ آپارتمان نشینی افزود: پدیده آپارتمان نشینی در کشور ما قدمت زیادی ندارد سابقه آن در کشور ما به کمتر از ۵۰ سال برمی‌گردد. با رشد جمعیت ما ناگزیر به  استفاده از واحدهای آپارتمانی رفته و هنوز هم فاصله زیادی با فراگیری این فرهنگ داریم.

شهردار منطقه ۵ خاطر نشان کرد : بدون تردید آگاهی از این فرهنگ و فراگیری شاخصه های محیط زیست، حقوق همسایه و حریم خصوصی برای ساکنین اینگونه منازل یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در حال گذار از فرهنگ سنتی به مدرنیته است گفت:  قاعدتا زندگی های سنتی به تدریج جای خود را به زندگی های مدرن داده است و رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی باعث بهتر شدن زندگی در ارتباط با همسایگان می‌شود.

کلهری با بیان اینکه بخش عمده ای از اختلافات بین ساکنین به خاطر عدم آشنایی با حقوق فرد و همسایگان است افزود: رفتارهای نادرست در محل زندگی، آثار مخربی را در طول زمان بر جامعه ما خواهد داشت که با اصلاح این رفتارها و ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی به صورت جدی و کیفی روابط خوب و مناسب میان همسایگان مستحکم می‌شود.

در این جلسه مدیرکل آموزش های شهروندی نیز ساختار و فرایند میدانی و اهداف این طرح را تشریح کرد و گفت: این پویش در ۳ محور قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت، محیط زیست وکاهش پسماند در محلات منتخب اجرا می‌شود.

مجتبی دانشور افزود : اجرای این طرح در بستر سازی و  هم افزایی ملی، ارتقای آگاهی و تغییر رفتار در حوزه فرهنگ همسایگی اثرگذار است.

پیام های انقلابی بر سازه‌های شهری منطقه ۲  نقش بست

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  همزمان با فضاسازی محیطی و آذین بندی معابر، پیام های انقلابی بر سازه‌های شهری منطقه نقش بست.

علی اکبر کریمی پور، با اشاره به اینکه گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحت تاثیر شیوع کرونا شکل متفاوتی به خود گرفته است گفت: بدین منظور همزمان با  فضاسازی محیطی  و  به‌سازی جلوه‌های بصری، قاب انقلاب بر سازه‌های شهری منطقه نقش بست.

وی  از اکران مضامین  مربوط به انقلاب ۵۷ بر روی سازه های شهری خبر داد و افزود: این پیام ها با هدف  اشاعه ارزش های انقلاب و همچنین  بازآفرینی خاطرات آن دوران برای شهروندان به ویژه نسل انقلاب،   اکران شد.

کریمی پور افزود: در این راستا ۱۲۰ سازه شهری به اکران این تصاویر و سایر طرح های انقلابی با محوریت شعار امسال یعنی «انقلاب اسلامی؛ بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» اختصاص یافته است.

وی آذین بندی معابر اصلی و میادین با  نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، ریسه های پرچمی  را  ازدیگر اقدامات اجرایی دراین ایام برشمرد و گفت: میادین معابرو پرتردد سطح منطقه از جمله میادین شهید طهرانی مقدم، صنعت، کتاب و…وهمچنین مساجد و ساختمانهای شهرداری منطقه  آذین بندی شد.

شهردار منطقه ۱۹ از نمایشگاه تهران ۱۴۰۰ بازدید کرد

شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ با حضور در برج میلاد از قسمت های مختلف نمایشگاه پارادایم و محورهای رویداد تهران ۱۴۰۰ بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید شهردار منطقه ۱۹ ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری با دبیرخانه رویداد تهران ۱۴۰۰، به ارائه گوشه ای از اهم محورهای اجرایی این رویداد پرداخت و گفت: رویداد تهران ۱۴۰۰ در راستای تحقق شعار «تهران شهری برای همه» به ایجاد شهری با محوریت عدالت اجتماعی، مشارکت برابر و ایجاد حس نشاط و سرزندگی در شهروندان می پردازد.

علی توکلی افزود: شهرداری این منطقه همگام با سایر مناطق از تمام پتانسیل ها و ظرفیت های خود برای تحقق رویکرد اصلی این رویداد و جلب مشارکت جمعی برای ایجاد شهری آباد و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان تلاش می کند.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار اقتصادی و عمرانی

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده/ لزوم انتقال نمایشگاه ها به محل شهرآفتاب

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده : لزوم انتقال نمایشگاه های پرمخاطب به مجموعه شهرآفتاب و تشدید برخورد با خودروها و... read more

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

بنا بر اعتقاد برخی کارشناسان حوزه اقتصاد، رشد پایه پولی، افزایش نقدینگی و تورم بیشتر، یکی از مهمترین آثار توزیع... read more

رشد بیش از 22 درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه1401

رشد بیش از ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه۱۴۰۱

دکستر ، احمدعلــى افــکارى به تبییــن لایحــه بودجه 1401 پرداخت و با اشــاره به اعتبارات عمرانى گفــت: اعتبارات مصوب براى... read more

قیمت جهانی نفت امروز 4 دی 1400

قیمت جهانی نفت امروز ۴ دی ۱۴۰۰

دکستر: در معاملات قبل از تعطیلات کریسمس در روز جمعه قیمت نفت برنت شاهد کاهش بود و روند افزایشی سه جلسه گذشته... read more

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

دکستر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در جلسه با انجمن پیمانکاران ساختمانی استان با حضور نمایندگان مردم گلستان در مجلس... read more

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

دکستر، مهدی روانشادنیا، کارشناس مسکن با حضور در برنامه "گفتگوی 18:30" شبکه خبر درباره معیارهای سنجش کیفیت ساختمان در ایران و... read more

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

دکستر: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اعلام اینکه... read more

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

دکستر : داود بهبودی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی از رشد ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی و تفویض اختیارات... read more