آب بندی استخر در یزد

۵۰ درصد آب شرب استان یزد از طریق آب انتقالی تامین می شود لذا باید توجه داشت که برای جلوگیری از هدر رفت آن در استخر ها باید آب بندی استخر و مبانی آن را بدانیم.

آب بندی استخر

مقدمه آب بندی استخر

درود و عرض ادب خدمت شما خواننده گرامی این مطلب . لازم به ذکر است ، در صورتی که به دنبال یک روش مناسب برای آب بندی استخر خود هستید این مقاله راهنمای جامعی برای شماست زیرا تمامی موارد و روش های آب بندی به همراه قیمت و صرفه اقتصادی و همچنین روش اجرا و محصولات مصرفی مورد بررسی قرار گرفته و پیوسته با مطالب جدید بروز می شود تا بتواند تمامی موارد موردنیاز شما را پاسخگو باشد.

از طرفی اگر آب بندی استخر را انجام داده و با مشکل مواجه شده اید ما یک راهکار سریعتر به شما پیشنهاد می دهیم : وارد این صفحه شوید و از طریق راه های ارتباطی ما مشاوره رایگان خود را دریافت نمایید

اگر خودتان اجرا کار هستید و جهت افزایش سطح مهارت خود این مقاله را مطالعه می کنید نیز تبریک عرض می نماییم . زیرا شما در حال ارتقای سطح شغلی و درآمدی خود هستید . شما می توانید با این شماره تماس بگیرید و با ما همکاری داشته باشید:۰۹۱۰۱۵۱۵۱۳۶

راهنمای کوتاه آب بندی استخر

در صورتی که زمان کافی برای خواندن تمامی این مطلب ندارید پیشنهاد می کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید :

در صورتی که می خواهید آب بندی را انجام دهید باید آب بندی را در دو مرحله چک نمایید :

مرحله اول بعد از بتن ریزی شماست به این ترتیب که که در روز های متوالی یک سوم استخر را از آب پر می کنید و سطح آب را علامت میزنید بعد از گذشت یک روز میزان نشتی آب را چک کرده و آن را با سطح اصلی مقایسه می کنید.

توجه به این نکته ضروری است که در این مرحله باید توجه داشته باشید که استخر داخل ساختمان است یا خارج از آن زیرا در استخر های سرپوشیده احتمال بخار آب به دلیل تابش شدید خورشید وجود ندارد لذا کم شدن آب به دلیل نشتی استخر است و باید برطرف شود.

به همین ترتیب در روز های بعدی استخر را پر کرده و چک می کنید تا کامل استخر پر شود.

پیشنهاد ما این است که در مرحله بتن ریزی از ژل میکروسیلیس برای آب بندی بتن استخر خود استفاده کنید.

مرحله دوم بعد از اجرای مواد آب بندی است ، جایی که باید حتما مطمئن باشید که دیگر تمامی کار ها انجام شده و استخر کاملا آب بند است . توجه داشته باشید که اگر در این مرحله آب بندی کامل انجام نشود و به مرحله سرامیک کاری بروید استخر شما هیچوقت آب بندی کامل و دائم نخواهد شد.

پیشنهاد ما این است که در این مرحله از چسب بتن آب بندی ایران دکستر برای پلاستر سیمان و چسب آب بندی دو جزئی ایران دکستر برای آب بندی سطح پلاستر استفاده نمایید تا استخر شما به طور کامل آب بندی شود.

آب بندی استخر

بی‌شک یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها برای هر انسانی گذراندن زمان در استخر است، درعین‌حال باید توجه داشت که برای دوام چنینی لذتی باید اصول نگهداری استخر را به‌خوبی بدانیم و اعمال کنیم. یکی از مهم‌ترین مواردی که در نگهداری استخرها و جلوگیری از نشت آب و بروز مشکلات بعدی باید موردتوجه قرار گیرد، توجه به  آب‌بندی استخر است. شناخت روش‌های آب‌بندی استخر با توجه به جنس آن ازجمله مسائل ضروری در حفظ و نگهداری استخرها است. نشت آب ازهر یک از منابع استخر شامل کف، دیوارها و یا حتی لوله‌های استخر در طولانی مدت می‌تواند شما را درزمینه نگهداری از استخرتان دچار دردسر و خسارت کند.

استخر یک فضای سه بعدی است، که از یک جهت آزاد است. سازه استخر به دو شکل خاکی و بتنی وجود دارد. آب بندی استخر بتنی را در این قسمت بررسی می‌کنیم. جهت آزاد برای استفاده و بهره بردای از سیالات داخل آن است. پس موضوع مورد بررسی در این مقاله دیوارهای اطراف و کف استخر هستند. مهم‌ترین موضوع اجرای صحیح سازه دیوار و کف استخر است. طرح اختلاط مناسب برای آب بندی و اجرای استخرها یک موضوع بسیار مهم و حیاتی است.

شاید ابهامی در مورد تفاوت نم بندی و آب بندی به‌وجود آید. در نم بندی آب یا به صورت بخار و رطوبت است و یا فشار هیدرواستاتیک ندارد. مثلا در نمای ساختمان طراحی بر مبنای وجود هد آب نیست. چون هیچ موقع آب تا سقف یک ساختمان بالا نمی‌آید. فقط در معرض رطوبت و یا باران قرار دارد.

معمولا ابعاد استخرها بزرگ و حجم زیادی از آب را در خود ذخیره می‌کنند. سایز کوچک‌تر استخر، حوض و حوضچه و آب‌نماها هستند. تمامی موارد ذکر شده برای استخر در دیگر مخازن کوچک آبی نیز قابل استفاده است.

انواع روش آب بندی استخر

هنگام آب بندی استخر ها باید به این نکته توجه کرد که نقطه ای از استخر ها نباید از توجه باز بمانند و تمامی سطوح مورد نظر از جمله، کف استخر ، دیواره های آن و لبه های استخر ها باید آب بندی شوند.

چسب آب بندی
هم اکنون جهت مشاهده بهترین محصول برای آب بندی استخر یا مخزن خود کلیک کنید

روش های آب بندی استخر

یکی از مهم ترین مراحل برای ساخت استخر و سازه هایی همانند آن که آب زیادی را در درون خود جمع آوری می کنند، عایق بندی و آب بندی آن ها می باشد که طبق کاربرد و ساختار هر یک از آن ها می توان از متریال های خاصی بهره برد و این سازه را آب بندی کرد.

آب بندی استخر کاشی کاری شده

یکی از روش های جا افتاده در این پروسه، کاشی کاری می باشد که بیشتر برای استخر های خصوصی کاربرد دارد و هزینه ی بیشتری را می طلبد.

با استفاده از این روش، تمییز کردن و نظافت استخر، کاری بسیار آسان خواهد بود. همچنین فضای کاشی کاری شده ی زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.استفاده از کاشی ها برای حاشیه بیرونی استخر ها نیز کاربرد فراوانی دارد که در این صورت نیازی به کاشی کاری داخلی و کف استخر نمی باشد و می توان به روش های دیگری کف استخر را آب بندی کرد. در این روش، حاشیه بیرونی استخر ها عاری از رشد جلبک ها و باکتری ها می باشند.

به کار بردن روش اندود کاری سنتی

روش اندودکاری استخر یک روش کهن و یا قدیمی برای آب بندی استخر ها به شمار می رود که افراد خبره در آن به خوبی می توانند از پس آن برآیند و نیز اطلاعات کافی درباره آن دارند.

این روش با وجود سنتی بودن آن، دارای مزایای فراوانی می باشد . در این فرآیند با روش اندود کاری یک ماده خمیری شکلی از گچ و یا آهک به همراه ماسه و آب به دست می آورند و در پروسه ی انجام کار از آن بهره می برند. ماده به دست آمده با هر شرایطی تطبیق پیدا می کند و همچنین در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

در بیان عملکرد این مواد می توان گفت، نشت آب در یک استخر زمانی اتفاق می افتد که ذرات خاک درشت باشند و در بین آن ها فضای خالی بسیاری برای نشت وجود داشته باشند. زمانی که از این مواد برای آب بندی استفاده می کنیم، موجب پر شده این فضای خالی در داخل خاک ها شده و منافذ آن ها را با این کار می بندیم. به همین جهت، یک لایه ی غیر قابل نفوذ و بادوامی ایجاد می کنیم که با چسبنگی خود به لایه قبلی ، موجب عدم نفوذ آب خواهد شد.

آب بندی استخر با مواد نانو

چسب نانو یکی دیگر از مواردی است که در این پروسه بکار گرفته می شود. این چسب حالتی مایع داشته و شیری رنگ می باشد که بعد از کار کاملا به یک رنگ بی رنگی تبدیل می شود.

در حال حاضر با پیشرفت فناوری نانو، مواد نانوئی مختلفی برای آب‌بندی استخر تهیه و استفاده می‌شوند که یکی از کاربردی‌ترین مواد پودرهای پلیمری می‌باشد. این مواد با از بهترین مواد ساخته شده است، بنابراین باوجود پیچیدگی در ساختار می‌توانند یک عایق مهمی در مقابل رطوبت به شمار آیند. از آنجا که این مواد دارای ارزش بالایی هستند، به نسبت قیمت بالاتری نیز دارند و به همین دلیل برای استخرهایی با سطح کم‌تر و مقیاس‌های کوچک‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرند. معمولاً  پودر پلیمری داخل بتن ریخته و با آب ترکیب می‌شود. بعد از ترکیب شدن با آب و بتن، پودر پلیمری واکنش شیمایی نشان می‌دهد و به بافت بتن نفوذ می‌کند. در چنینی حالتی شاهد یک ترکیب نفوذناپذیر برای جلوگیری از نشت مایعات در استخر خود خواهید بود. از دیگر مزایای استفاده از ترکیب پلیمری قابلیت ترکیب آن با رنگ‌های مخصوص است که این مسئله به شما کمک می‌کند کف و دیواره‌های استخر را به رنگ دلخواه خود درآورید.

آب‌بندی استخر با استفاده از رنگ‌ها و روکش

استفاده از رنگ‌ها برای آب‌بندی استخرها یک روش آسان و سریع و درعین‌حال بادوام و طول عمر کم نسبت به سایر روش‌ها است. در این روش رنگ‌ها در خشک‌ترین حالت ممکن به کف و دیواره‌های استخر زده می‌شوند. درصورتی‌که سطح استخر موردنظر قبلاً به همین روش، آب‌بندی شده باشد، حتماً باید توجه داشت که رنگ‌های قدیمی و پوسته‌پوسته شده از سطح کار جدا شوند. درواقع، عدم پاک‌سازی رنگ قبلی از سطح استخر نمایی ناهموار و نه‌چندان زیبایی را پس از اعمال فرایند آب‌بندی ارائه خواهد داد. لازم به ذکر است که این روش به‌عنوان یک روش کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای صاحبان استخر شناخته شده است.

انواع رنگ برای آب‌بندی استخر

   ۱- رنگ پلیمری کلردار: یکی از کاربردی‌ترین رنگ‌ها جهت آب‌بندی، رنگ‌های پلیمری کلردار هستند که کاربردهای فراوانی دارند و نسبتاً نرم‌اند. این نوع از رنگ‌ها مجهز به چسبندگی مناسب همراه با مقاومت بالا در برابر رطوبت هستند.

   2- رنگ‌های سیمانی: رنگ‌های سیمانی غالباً برای استخرهای بتنی استفاده می‌شوند و نوع رنگ به‌کاررفته در آن‌ها، از نوع سیمان‌های رنگی می‌باشند. ازجمله مزیت‌های این رنگ‌ها هزینه و قیمت کم‌تر آن است که در مقایسه با رنگ‌های دیگر بسیار مقرون‌به‌صرفه تر می‌باشد.

    3-رنگ‌های اکریلیک:  رنگ های اکریلیک جزو آن دسته از رنگ های کم دوام اند که باید آن ها را هر چند سال یک بار تعویض و یا تجدید کرد. این رنگ به عنوان یک روکش استاندارد برای استخر ها استفاده می شود و عمر مفید آن پنج تا ده سال می باشد.

چسب آب بندی
هم اکنون جهت مشاهده بهترین محصول برای آب بندی استخر یا مخزن خود کلیک کنید

فشار مثبت و فشار منفی در عایق بندی استخر

در تعریف فشار مثبت باید این گونه عنوان کنیم که فشاری که سیال درون ظرف به دیواره های داخلی ظرف وارد میکند و تمایل به نفوذ در آن را دارد. استفاده از آب بندی فشار مثبت باعث می‌شود تا مخزن بتنی از داخل آب بندی شود که یکی از بهترین روش‌ها در آب بندی سازه‌های بتنی به شمار آورد.

فشار منفی، فشاری است که سیال های خارج از ظرف به دیواره های خارجی ظرف وارد می آورند تا درون آن نفوذ کنند. سازه های زیرزمینی در مناطقی که سطح آب زمین بسیار بالا است یکی از بارز ترین نمونه های فشار منفی می باشند. برای جلوگیری از نفوذ سیالات به این گونه سازه ها از آب بند کننده های فشار منفی استفاده می شود.

اهمیت آب بندی استخر

استخر یک مخزن نگه‌داری سیالاتی مثل آب است. اکثر سازه استخرهای موجود از بتن تشکیل شده است. بتن چون یک جسم متخلخل است، آب و دیگر مایعات از داخل آن نفوذ پیدا کرده و به سطح بیرونی می‌رسند. وقتی هدف حفظ آب باشد، نشت و افت آب باید کنترل شود.

آب بندی استخر برای عدم نفوذ مواد دیگر به داخل استخر نیز به کار می‌رود. بیش‌تر دیواره استخرهای آب را در زیر سطح زمین می‌سازند. که سطح تمام شده استخر برابر سطح زمین شود. برخی نیز در سطح زمین ساخته شده و با خاک دیوارهای آن را مهار می‌کنند. در بهترین حالت دیوارهای استخر توسط سازه بتنی و فولادی مهار شده و کف استخر در تماس با زمین است. این سطح در تماس با زمین در معرض آلاینده خاک قرار دارد. با مرطوب شدن مرز بین خاک و بتن آب با خاصیت مویینگی در خاک نفوذکرده و آلاینده خاک به آب نفوذ می‌کند. این وضعیت برای آب‌های بهداشتی مثل آشامیدنی و پرورش ماهی و مصارف صنعتی ویژه بسیار خطرساز است.

نگهداری از استخر پس از ساخت یک امر مهم در مراقبت از استخرها است. این ذخایر عظیم آبی که توسط سیمان ساخته می‌شوند؛ در صورت رعایت نکردن مسائل عایق کردن سبب از دست رفتن آب استخر می‌شود. حتی عدم پوشش یک نقطه از استخر خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

برخی هزینه اندکی که برای آب بندی استخر باید انجام دهند را در نظر نمی‌گیرند. در مواردی گزارش‌ها حاکی از تخریب کل استخر و ساخت مجدد با روش‌های مهندسی شده و آب بندی با پیشرفته ترین مصالح و امکانات است. یعنی برخی تا با چشم خود اثرات مخرب نشت آب را مشاهده نکنند. به این باور نمی‌رسند، که موضوع آب بندی استخر بسیار اهمیت بالاتری از ساخت خود استخر دارد.

در واقع این زمان بحران است، که هزینه‌های صرف شده سبب حفظ یک سازه می‌شود. مثلا هنگام وقوع زلزله اگر آب به اطراف استخر نشت کرده باشد، در این زمان خاک زیر و اطراف استخر در حد روانگرایی شده و به جوشش می‌افتد. در نهایت نیز استخر تخریب خواهد شد. رانش زمین یکی از اشکال روانگرایی و کاهش چسبندگی خاک است، که برای همه قابل درک است.

ماهیت استخر، سازهای برای نگه داری آب می باشد، در صورت عدم حصول این مهم و نشت آب از استخر عملکرد آن با تناقض مواجه می شود. از جهت دیگر نفوذ یا خروج آب و دیگر مایعات از میان اجزای بتنی استخر به خصوص در فصل سرما و یخ بندان باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح کار می شود که موجب نشت آب و کاهش طول عمر و دوام استخر و هم چنین آسیب رسانی به سازه های مجاور می شود.

از این رو، جهت جلوگیری از تمامی آسیب ها و کاهش هزینه های تعمیر و نگه داری آب بندی استخر از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نشت و نشست استخر

تعیین محدودیت نشت استخر با توجه به نوع پروژه و اهمیت آن تعیین می‌شود. در برخی موارد خاص میزان نشت باید صفر باشد. حتی اندکی نفوذ آب به داخل و خارج استخر فاجعه به وجود می آورد.

نشست استخر به دو صورت است. اول فشار آبی که دیواره استخر را دچار تغییر شکل می‌کند. دوم نشست در اثر بار آب و خود سازه بر خاک که با گذشت زمان سبب ترک و شکست سازه می‌شود. مورد دوم اکثرا در پی استخر مشاهده می‌شود.

هزینه قابل اختصاص به یک پروژه عامل اصلی تعیین روش جلوگیری از نشت آب است. استفاده از مواد افزودنی بتن و پوشاننده‌ها بهترین روش برای عایق کردن بتن است.

موضوع اصلی بحث نشت ما حول سازه و بتن مورد استفاده است. وگرنه عوامل هدر رفت آب استخر بسیار زیاد است. تبخیر آب و پوسیدگی لوله خروجی آب یکی از عوامل اصلی نشت آب استخر هستند. تخریب بتن و محافظ دور لوله‌ها هم از عوامل مخرب هستند.

جانمایی مناسب و زیرسازی مهندسی یک عامل مهم برای جلوگیری از نشست و نشت مخرب استخر است. حتی وجود ریشه یک گیاه می‌تواند، تمام زحمات زمینه ساخت و آب بندی استخر را بر باد دهد.

در برخی موارد که آب استخر مقطعی نشت کند و توسط رسوب و دیگر موارد خود را ترمیم کند. می‌توان با اضافه کردن آب، آب از دست رفته را جبران کرد. البته استفاده از این موارد مشکل را موضعی برطرف می‌کند. برای چک کردن نشت بتن حدودا بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های استخر بسته شده و میزان آب در ابتدا و انتهای زمان بررسی می‌شود. اگر افت میزان سطح آب بیش از تبخیر سطحی بود نشت آب باید بررسی شود.

انواع مواد و مصالح عایق بندی و آب بندی استخر

استخرها بنابر نوع سازه و زمین محل احداث و کاربری نهایی به روش‌های متفاوتی آب بندی می‌شوند. هزینه یکی از عوامل تعیین کننده مصالح عایق است.

دوام و حساسیت پروژه نیز در کنار زمان از جمله عوامل کاربرد آب‌بند در هر نوع استخر است.

عایق بندی استخر با ایزوگام

ایزوگام یک روش قابل درک و فهم برای اکثر مردم است. به دلیل کاربرد و توسعه این مصالح در صنعت ساختمان مردم به راحتی می‌توانند از ایزوگام برای عایق کردن استخر استفاده کنند.

اما به شرط آنکه این موارد را پذیرفته باشند :

  1. ایزوگام عموما برای سازه هایی که مدت زمان طولانی در تماس با آب هستند توصیه نمی‌ شود. زیرا در آن حالت آب ایستا است و ایزوگام نمی تواند جلوی آن را بگیرد.
  2. نسبت عمر به هزینه آن پایین است (حدود ۵ الی ۱۰ سال ).
  3. انبساط و انقباض آب باعث ترک خوردن آن می‌ شود.
  4. در دراز مدت احتمال طبله شدن آن بسیار زیاد است و این باعث نشتی و خرابی سازه می گردد.

آب بندی استخر با ژل میکروسیلیس

چسب آب بندی
هم اکنون جهت مشاهده بهترین محصول برای آب بندی استخر یا مخزن خود کلیک کنید

این ژل مخصوص استخرهای بتنی است. در واقع برای آب بند کردن خود بتن مفید است؛ نه اندود یا پوشش برای سطح بتن. این ژل متشکل از دوده سیلیس و انواع روان کننده و پوزولان است. هر کدام از این مواد به نوعی در نفوذناپذیر شدن بتن موثر هستند.

این مواد هزینه زیادی روی دست صاحبان کار می‌گذارند. به همین علت عموما در پروژه‌های مهم و حیاتی استفاده خواهند شد. ولی در زمینه عایق بهترین نتیجه ممکن را بر بتن خواهند گذاشت.

ضرورت آب بندی استخر در فصل زمستان چیست؟

در فصل زمستان از استخر استفاده کمتری خواهید کرد. خوشبختانه بسیاری از جلبک ها و موجودات نامطبوع دیگر برای رشد کردن نیاز به گرما دارند، بنابراین شما با آب بندی استخر خود در زمستان می توانید از رشد کردن این موجودات جلوگیری نمایید.

    قبل از هر چیز، نواحی اطراف استخر خود را به طور کامل تمیز کنید و از جمع شدن زباله هایی که می تواند آب آن را آلوده کند، جلوگیری نمایید.

    اگر بیشتر در فصل تابستان از استخر خود استفاده می کنید، آن را از هرگونه جلبک یا موجودات مشابه پاکسازی نمایید.

    آن را از نظر پوسیدگی و سایش از هر طرف بررسی کنید.

    گرمکن استخر خود را خاموش کنید و اجزای غیرضروری را بردارید.

    تمامی لوازم جانبی را پاک کرده و عایق بندی کنید تا از آسیب دیدگی آن ها جلوگیری شود.

    هر چند وقت یکبار در طول زمستان سطح pH آب استخر را آزمایش کنید.

    از طریق کلر، آب آن را گند زدایی کنید، اما در این مدت شما نباید از استخر خود استفاده نمایید، زیرا محققان معتقداند که کلر یک قاتل تدریجی است!

    پمپ خود را حداقل ۸ ساعت فیلتر کنید.

    تجهیزات نظافتی خود از جمله کلریناتور و اسکیمر را تمیز کنید.

    سطح آب را به میزان قابل توجهی (به گونه ای که سطح نهایی آن بین ۱۰ تا حداکثر ۱۸ اینچ باشد) پایین بیاورید.

    پمپ خود را تخلیه کرده و آن را بردارید، شیلنگ های آب خود را برداشته و همه دهانه ها را درپوش کنید.

    تمامی تجهیزات برقی استخر را خاموش کنید.

    پس از انجام همه این کار ها، می توانید عایق رطوبتی مورد نظر را اعمال نمایید.

بهترین چسب آب بندی استخر چیست ؟

تعداد بسیاری چسب و ملات برای آب بندی استخر ها وجود دارد که تعداد زیادی از آن ها تقلبی بوده و نمی توانند کار مناسبی برای شما انجام شوند .

لذا تصمیم گرفتیم برای این قسمت چند نکته در رابطه با محصولات تقلبی برای شما بازگو نماییم:

  • حتما به نام محصول دقت کنید – در این مورد یک مقاله کامل منتشر خواهیم نمود
  • حتما به تاییدیه های محصول دقت نمایید
  • حتما به شرکت سازنده و رزومه آن توجه کنید
  • صرفا به قیمت محصول توجه ننمایید

در صورتی که قصد خرید یک محصول با کیفیت از یک شرکت مطمئن و با تاییدیه را دارید به شما تبریک می گوییم – زیرا شما همه این موارد را با قیمتی باور نکردنی تجربه خواهید کرد. ما به شما چسب پلیمری آب بندی دوجزئی دکستر را معرفی می کنیم . جهت کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

کلام آخر

حتما در رابطه با محصول خوب یک مقاله جدا برای شما بارگذاری خواهیم نمود اما به صورت کلی هدف از ساخت استخر نگه‌داری مایعات است. پس حفظ این مایعات و جلوگیری از نشت بسیار مهم است. آگاهی از نحوه توزیع فشار مایعات در عمق و کف برای شناخت قدرت نفوذ و فشار مایعات در اعماق مختلف مهم است. استفاده از افزودنی بتن در آب بندی بسیار نقش مهمی ایفا می‌کند. شاید برخی از این مواد افزودنی مستقیما برای نفوذپذیری به کار نرود. ولی از تاثیرات جانبی این مواد متراکم کردن و کاهش نفوذپذیری است

اشتراک گذاری

Comments (2)

  • محسن جعفری Reply

    بسیار عالی

    تیر ۴, ۱۴۰۱ at ۹:۵۳ ق٫ظ
    • admin Reply

      درود بر شما همراه گرامی .
      امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد!

      تیر ۴, ۱۴۰۱ at ۱۰:۱۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار اقتصادی و عمرانی

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده/ لزوم انتقال نمایشگاه ها به محل شهرآفتاب

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده : لزوم انتقال نمایشگاه های پرمخاطب به مجموعه شهرآفتاب و تشدید برخورد با خودروها و... read more

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

بنا بر اعتقاد برخی کارشناسان حوزه اقتصاد، رشد پایه پولی، افزایش نقدینگی و تورم بیشتر، یکی از مهمترین آثار توزیع... read more

رشد بیش از 22 درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه1401

رشد بیش از ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه۱۴۰۱

دکستر ، احمدعلــى افــکارى به تبییــن لایحــه بودجه 1401 پرداخت و با اشــاره به اعتبارات عمرانى گفــت: اعتبارات مصوب براى... read more

قیمت جهانی نفت امروز 4 دی 1400

قیمت جهانی نفت امروز ۴ دی ۱۴۰۰

دکستر: در معاملات قبل از تعطیلات کریسمس در روز جمعه قیمت نفت برنت شاهد کاهش بود و روند افزایشی سه جلسه گذشته... read more

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

دکستر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در جلسه با انجمن پیمانکاران ساختمانی استان با حضور نمایندگان مردم گلستان در مجلس... read more

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

دکستر، مهدی روانشادنیا، کارشناس مسکن با حضور در برنامه "گفتگوی 18:30" شبکه خبر درباره معیارهای سنجش کیفیت ساختمان در ایران و... read more

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

دکستر: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اعلام اینکه... read more

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

دکستر : داود بهبودی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی از رشد ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی و تفویض اختیارات... read more