پیش‌بینی نرخ تورم تا پایان سال ۱۴۰۰/ کاهش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت/ کشوری که تنها ۱۳۱ هزار بیکار دارد/ حرکت طلا برای ثبت سومین رشد هفتگی متوالی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پُرتراکنش بورس کدامند؟، اغلب شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند، ثبت بیست و پنجمین تورم منفی متوالی امارات، قیمت نفت خام رشد کرد، دلار در بازار جهانی عقب نشست، کاهش ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی و کاهش قیمت جهانی مواد غذایی را در بر دارد.

قیمت سکه، طلا و ارز ۱۴۰۰.۰۴.۲۶/ قیمت سکه چقدر ریخت؟
پیش‌بینی نرخ تورم تا پایان سال ۱۴۰۰/ کاهش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت/ کشوری که تنها ۱۳۱ هزار بیکار دارد/ حرکت طلا برای ثبت سومین رشد هفتگی متوالی

پیش‌بینی نرخ تورم تا پایان سال ۱۴۰۰/ کاهش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت/ کشوری که تنها ۱۳۱ هزار بیکار دارد/ حرکت طلا برای ثبت سومین رشد هفتگی متوالی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پُرتراکنش بورس کدامند؟، اغلب شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند، ثبت بیست و پنجمین تورم منفی متوالی امارات، قیمت نفت خام رشد کرد، دلار در بازار جهانی عقب نشست، کاهش ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی و کاهش قیمت جهانی مواد غذایی را در بر دارد.

ایران دکستر به نقل از تابناک

به گزارش ایران دکستر این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پُرتراکنش بورس کدامند؟، اغلب شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند، ثبت بیست و پنجمین تورم منفی متوالی امارات، قیمت نفت خام رشد کرد، دلار در بازار جهانی عقب نشست، کاهش ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی و کاهش قیمت جهانی مواد غذایی را در بر دارد.

نمادهای پُرتراکنش بورس کدامند؟

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت سایر واسطه گری های مالی، محصولات چرمی، استخراج سایر معادن، خرده فروشی، هتل و رستوران، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، فنی و مهندسی، سایر حمل و نقل، استخراج زغال سنگ، محصولات فلزی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، شیمیایی، محصولات کاغذی، صنایع غذایی به‌ جز قند وشکر، استخراج کانه‌های فلزی، سیمان، آهک و گچ، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات، لاستیک و پلاستیک، چند رشته‌ای صنعتی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، حمل و نقل انبار داری و ارتباطات، زراعت و خدمات وابسته، فلزات اساسی، بیمه و بازنشستگی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، رایانه، کانی غیرفلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، فرآورده های نفتی، منسوجات، دارویی، وسایل ارتباطی، فعالیت مهندسی، تجزیه، تحلیل و آزمایش فنی و اطلاعات و ارتباطات جزو صنایع مثبت بازار بودند. همچنین چاپ، مخابرات، پیمانکاری صنعتی، فعالیت های سرگرمی و خلاقانه، خودرو و قطعات، دستگاه‌های برقی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات چوبی، فعالیت‌های کمکی به‌جز نهادهای مالی واسط، قند وشکر و کاشی و سرامیک از جمله صنایعی بودند که بازدهی منفی را در بازار ثبت کردند.

اغلب شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اغلب شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، جمعه، تحت تأثیر بازگشت نگرانی‌ها از موج جدید کرونا در منطقه، افت کردند. پس از اینکه به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در توکیوی ژاپن در این شهر وضعیت اضطراری اعلام شد، سازمان دهندگان المپیک تابستانی اعلام کردند که ورود تماشاگران به این شهر ممنوع شده است. از سوی دیگر خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی اعلام کرد مناطق بیشتری از سئول تحت قوانین سختگیرانه سطح ۴ فاصله گذاری اجتماعی قرار داده شده است. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۷۲ درصد افت کرد. نیکی ژاپن که در آغاز معاملات امروز با سقوط سنگین ۲ درصدی روبرو شده بود، در انتها با جبران بخشی از این ضرر با افت ۰.۶۳ درصدی بسته شد. کامپوزیت شانگهای چین با افت اندک ۰.۰۸ درصدی روبرو شد اما هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ بر خلاف بازارهای منطقه حرکت کرد و به جهش ۰.۹۵ درصدی دست یافت. ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی. به ترتیب ۰.۹۳ درصد و ۱.۰۷ درصد سقوط کردند.

پیش‌بینی نرخ تورم تا پایان سال ۱۴۰۰

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون به کمک آمار و اطلاعاتی که در اختیار داشت نرخ تورم سالیانه در ماه‌های مختلف سال ۱۴۰۰ را پیش بینی کرده است. براساس این گزارش در اردیبهشت ماه پیش بینی کرده بود که رقم ۴۱.۲ درصد که تقریبا با ۰.۲ درصد اختلاف محقق شد. همچنین در خردادماه نیز نرخ تورم سالیانه ۴۳.۴ درصد را پیش بینی کرد که رقم ۴۳ درصد محقق شد. مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون اعلام کرد که پیش بینی می‌کند نرخ تورم در سه ماه تابستان نزدیک به ۴۵ درصد باشد. یعنی به ترتیب در تیر، مرداد و شهریور برابر ۴۴.۵، ۴۵ و ۴۴.۷ درصد باشد. براساس پیش بینی این مرکز نرخ تورم از اول پاییز روند نزولی خواهد داشت و در آذرماه ۳۸.۲ درصد برسد. همچنین این افت نرخ تورم در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ براساس پیش‌بینی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون نه تنها ادامه خواهد داشت بلکه به کمترین رقم از ابتدای سال خواهد رسید. به این صورت که در دی ماه ۳۵.۶ درصد،‌ بهمن ماه ۳۲.۷ درصد و در آخرین ماه سال نیز برابر ۲۹.۸ درصد برسد.

پیش‌بینی نرخ تورم کمتر از ۳۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۰

ثبت بیست و پنجمین تورم منفی متوالی امارات

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، به نظر می‌رسد روند کاهش قیمتها در همسایه جنوبی ایران کماکان ادامه داشته باشد؛ چرا که نرخ تورم امارات در ماه می باز هم در محدوده منفی باقی ماند. این نرخ تورم که بیست و پنجمین تورم ماهانه منفی این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش مواد غذایی و نوشیدنی قرار گرفته که نرخ تورم آن به منفی ۲.۶۸ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار امارات، تورم در بخش خدمات منفی ۱.۱۲ درصد اندازه گیری شده است. بالاترین تورم ها نیز مربوط به حمل و نقل با ۸.۸۸ درصد و فرهنگ و آموزش معادل ۳.۹۶ درصد افزایش پیدا کرده است. بر مبنای ماهانه نیز تورم امارات در ماه می ۰.۲۵ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۱۹ درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است.

کشوری که تنها ۱۳۱ هزار بیکار دارد

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تا پایان ماه ژوین نرخ بیکاری در سوئیس به ۲.۸ درصد کاهش پیدا کرده که نسبت به ماه قبل آن ۰.۳ درصد کمتر شده است و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور طی هشت ماه اخیر محسوب می‌شود. در این مدت شمار افراد فاقد شغل در مقایسه با ماه قبل ۱۱ هزار و ۱۴۵ نفر کمتر شده و به ۱۳۱ هزار و ۸۲۱ نفر رسیده است. در بین جوانان، نرخ بیکاری افراد ۱۵ تا ۲۴ سال سوئیسی با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به رقم ثبت شده در ماه قبل به ۲.۲ درصد تا پایان این ماه رسیده است که کمترین سطح ثبت شده ۱۸ ماه اخیر محسوب می‌شود. طی این مدت شمار بیکاران جوان سوئیسی ۹۹۱  نفر کمتر شده و به ۱۱ هزار و ۷۶۳ نفر رسیده است. متوسط نرخ بیکاری سوئیس از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۱ برابر با ۳.۱۸ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ۵.۷ درصد ژانویه ۱۹۹۷ و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز ۱.۵ درصد می ۲۰۰۱ بوده است.

قیمت نفت خام رشد کرد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، جمعه، در حالی رشد کرد که افت میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا نگرانی از اختلافات اوپک پلاس را خنثی کرد. پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات اوپک پلاس در اجلاس اخیر این گروه و تداوم اختلاف نظر بین امارات متحده عربی و عربستان سعودی، بازارهای نفت نگران هستند که تولیدکنندگان بزرگ برای به دست آوردن سهم بازار تولید خود را بالا ببرند. این نگرانی‌ها که در روزهای اخیر باعث سقوط قیمت نفت شده بود در معاملات امروز هم رشد قیمت‌ها را محدود کرد. تا ساعت ۱۱:۴۱ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۳۲ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۷۴.۳۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۵۶ درصد رشد کرد و به ۷۳.۳۵ دلار بازگشت. اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیشب اعلام کرد میزان ذخایر انبارهای نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲ جولای ۶.۹ میلیون بشکه افت کرده و به ۴۴۵.۵ میلیون بشکه رسیده است. این پایین‌ترین سطح ذخایر انبارهای نفت آمریکا از فوریه ۲۰۲۰ تا کنون است.

حرکت طلا برای ثبت سومین رشد هفتگی متوالی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه ثابت بود اما تحت تاثیر نگرانیها نسبت به شیوع سریع نوع دلتای ویروس کرونا و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا، در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییری نداشت و در ۱۸۰۱ دلار  و ۱۲ سنت ایستاد اما از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۸ درصد افزایش نشان می دهد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۰۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۰۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شد. به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، رشد موارد جدید ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانیهایی در خصوص رشد اقتصاد جهانی شده و آمار منتشره از سوی آمریکا اندکی ضعیف شده و این امر از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. پایین بودن نرخهای واقعی از قیمت طلا پشتیبانی می کند اما ارزش دلار قوی مانده و مانع صعود بیشتر طلا شده است.

دلار در بازار جهانی عقب نشست

برای دومین روز متوالی ارزش دلار نزولی شد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۳۶۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

کاهش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

در اولین روز هفته (شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰) میانگین نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها با کاهش اندک نسبت به نرخ پایانی هفته قبل، به رقم ۲۴۹۲۰ تومان رسیده است؛ اما در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰) میانگین نرخ فروش دلار آمریکا در این صرافی ها به دلیل افزایش تقاضا، به کانال بالاتر یعنی رقم ۲۵۰۲۱ تومان افزایش یافته است. روند افزایشی دلار در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰) متوقف شد و میانگین بهای اسکناس آمریکایی با افت نسبت به روز قبل، به رقم ۲۴۷۵۵ تومان رسید. روندی که در سه روز پایانی هفته نیز ادامه داشت و نرخ دلار آمریکا در معاملات روز سه شنبه (۱۵ تیرماه ۱۴۰۰) با افت ۱۳۱ تومانی به نرخ ۲۴۶۲۴ تومان رسید. اما در پنجمین روز هفته (چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰)، در شرایطی که کاهش تقاضا در بازار مشهود بود، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش ۱۵۷ تومانی نسبت به روز قبل، ۲۴۴۶۷ تومان ارزشگذاری شد. در نهایت، بازار ارز در ایستگاه پایانی هفته (پنجشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰) و در ادامه تداوم روند نزولی شاخص ارزی، با افت بیشتر نرخ دلار همراه شد. به گونه ای که میانگین نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور به رقم ۲۴۳۵۰ تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه ۱۱۷ تومان و نسبت به اولین روز هفته نیز ۵۷۰ تومان ارزان تر شد. /ایبنا

پیش‌بینی نرخ تورم تا پایان سال ۱۴۰۰/ کاهش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت/ کشوری که تنها ۱۳۱ هزار بیکار دارد/ حرکت طلا برای ثبت سومین رشد هفتگی متوالی

کاهش ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

 

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۳۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۶۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۲ هزار و ۸۵۷.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۱۴۹.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۲۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۱۵.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۸۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۶۰ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۴۴ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۶۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۵۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۱۴ درصد کاهش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۲۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۴۰ درصد کاهش

۸ – یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۵.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۸۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۱ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۰.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۸۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۵۶ درصد افزایش

کاهش قیمت جهانی مواد غذایی

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی برای نخستین بار در ۱۲ ماه گذشته تحت تاثیر افت قیمت روغنهای گیاهی، غلات و محصولات لبنی در ژوئن ۲.۵ کاهش پیدا کرد.

ساعت کار بانک‌ها از فردا تا اطلاع ثانوی ۷ تا ۱۳

شورای هماهنگی بانک‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ساعت کار بانک‌ها از شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ تا اطلاع ثانوی ۷ تا ۱۳ خواهد بود.
 

بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و مالیات برارزش افزوده

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با صدور دستورالعملی از بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم وقانون مالیات برارزش افزوده تا سقف ۶میلیاردتومان برای هر دوره یا سال مالیاتی خبر داد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار اقتصادی و عمرانی

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده/ لزوم انتقال نمایشگاه ها به محل شهرآفتاب

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده : لزوم انتقال نمایشگاه های پرمخاطب به مجموعه شهرآفتاب و تشدید برخورد با خودروها و... read more

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

بنا بر اعتقاد برخی کارشناسان حوزه اقتصاد، رشد پایه پولی، افزایش نقدینگی و تورم بیشتر، یکی از مهمترین آثار توزیع... read more

رشد بیش از 22 درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه1401

رشد بیش از ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه۱۴۰۱

دکستر ، احمدعلــى افــکارى به تبییــن لایحــه بودجه 1401 پرداخت و با اشــاره به اعتبارات عمرانى گفــت: اعتبارات مصوب براى... read more

قیمت جهانی نفت امروز 4 دی 1400

قیمت جهانی نفت امروز ۴ دی ۱۴۰۰

دکستر: در معاملات قبل از تعطیلات کریسمس در روز جمعه قیمت نفت برنت شاهد کاهش بود و روند افزایشی سه جلسه گذشته... read more

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

دکستر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در جلسه با انجمن پیمانکاران ساختمانی استان با حضور نمایندگان مردم گلستان در مجلس... read more

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

دکستر، مهدی روانشادنیا، کارشناس مسکن با حضور در برنامه "گفتگوی 18:30" شبکه خبر درباره معیارهای سنجش کیفیت ساختمان در ایران و... read more

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

دکستر: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اعلام اینکه... read more

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

دکستر : داود بهبودی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی از رشد ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی و تفویض اختیارات... read more