عملیاتی شدن ۱۳۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در استان مرکزی

عملیاتی شدن ۱۳۰۰ پروژه عمرانی : اجرای بیش از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در ۴ سال اخیر در مناطق محروم استان مرکزی به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان

عملیاتی شدن ۱۳۰۰ پروژه عمرانی

اجرای بیش از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در ۴ سال اخیر در مناطق محروم استان مرکزی به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان به همت سپاه عملیاتی شده است.

ایران دکستر به نقل از خبرگذاری صدا و سیما

ایران دکستر به نقل از  گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اجرای بیش از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در ۴ سال اخیر در مناطق محروم استان مرکزی به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان به همت سپاه عملیاتی شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی صبح امروز در کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی کارگروه بسیج سازندگی در سطح کشور به ریاست وزیر کشور و در سطح استان به ریاست استاندار می‌بایست با حضور کلیه اعضا در راستای پیگیری موضوعات خدمت رسانی به صورت هر فصل یکبار تشکیل گردد.
 
وی تصریح کرد:‌ تمرکز عمده بسیج سازندگی در سطح استان در سه حوزه اصلی گروه‌های جهادی ، اقتصادمقاومتی و محرومیت زدایی است، در مجموع بسیج سازندگی استان مرکزی در ۵ سال اخیر بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت زدایی و خدمت رسانی در سطح استان مرکزی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و … داشته است. 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امروز بسیج سازندگی متولی هدایت، نظارت و صیانت از گروه‌های جهادی محسوب می‌شود و در این زمینه اقدامات ارزشمندی در زمینه سازماندهی گروه‌های جهادی در قالب اقشار ۲۲گانه بسیج صورت داده است. 
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خدمت رسانی بسیج با بکارگیری گروه‌های جهادی تخصصی و جغرافیا محور بسیج سازندگی به استعداد ۱۲۵۰گروه جهادی به استعداد ۲۵هزار جهادگر در سطح استان صورت می‌گیرد، گفت: این گروه‌ها به صورت میانگین در سال بیش از ۱۰۰هزار نفر روز ارائه خدمت صادقانه گامی استوار و پولادین در مسیر خدمت صادقانه به ولی نعمتان انقلاب اسلامی برمی‌دارند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه تشکیل گروه‌های جهادی محله محور نیز گام دیگری از اقدامات بسیج سازندگی است که باعث شده است نقش آفرینی مردم در اجرای طرح های محرومیت زدایی بسیار  پررنگ شود، اظهار کرد: اجرای کلیه اقدامات بسیج سازندگی استان مرکزی همواره برپایه مشارکت مردم، اهالی روستاها و همت گروه های جهادی استوار است و ما در بسیج سازندگی معتقدیم اجرای هر پروژه و طرح در مناطق محروم بدون نقش آفرینی مردم قطعا محکوم به شکست می‌باشد.
 
کریمی افزود: کار مردم توسط مردم یکی از رویکردهای محوری بسیج سازندگی در مناطق محروم است، گروه‌های جهادی استان واقعا در همه مباحث درخشیده‌اند از سیل و زلزله گرفته تا کرونا و کمک های مومنانه…  ، اقدامات این گروه‌ها فقط منوط به ایام تعطیل نوروز و تابستان نیست بلکه این گروه‌ها لحظه به لحظه با تمام توان و اراده در خدمت به محرومان ایستاده‌اند.
 
وی تصریح کرد: ضرورت توجه به گروه‌های جهادی و پشتیبانی از گروه‌های جهادی یکی از وظایف محوله به دولت در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه مصوب هییت وزیران است که متاسفانه در سالیان اخیر این موضوع ابتر مانده است.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد:‌ در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به دنبال تحقق سیاست‌های ۲۴گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است، در این زمینه بسیج سازندگی در کنار آموزش و توانمندسازی متقاضیان، تلاش می‌کند بعد از افزایش مهارت افراد با ارائه تسهیلات ارتقا دستور کار برنامه‌های خود قرار دهد، به عنوان مثال در سال جاری بیش از ۵۰میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی با بازپرداخت ۷ ساله جهت حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تولیدی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و …  پرداخت یا در حال پرداخت است.
 
کریمی افزود: بسیج سازندگی موفق شده است در یک سال گذشته بیش از ۹۰۰ شغل پایدار در سطح استان ایجاد کند، همچنین بسیج سازندگی جهت نقش دهی بیشتر به آحاد مردم در سطح استان مرکزی نسبت به ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه مسجدمحور اشتغال‌زا اقدام کرده است که تاکنون ۷۰۰ صندوق قرض الحسنه و ۵۰ تعاونی در سطح استان مرکزی با هدایت و نظارت تسهیلگران و کارآفرینان جهادگر صورت گرفته است. 
 
وی در خصوص عمرانی بیان کرد: اجرای بیش از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در ۴ سال اخیر در مناطق محروم استان مرکزی به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان شامل لایروبی قنوات، اجرای کانال های کشاورزی، خطوط انتقال آب، استخرهای ذخیره آب، راه های بین مزارع، مخازن آب شرب،مسکن، پل و راه های روستایی، تکمیل مساجد و مدارس، خانه های عالم و… است،  به عنوان مثال بسیج سازندگی استان مرکزی موفق شده در زمینه کول گذاری و لایروبی قنوات بیش از ۴۵کیلومتر قنات را احیا کند و در این زمینه نقش اساسی را جهت حراست از منابع ارزشمند آب و آبادانی روستاها در مناطق محروم ایفاکند. 
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت:‌ اجرای بیش از ۱۰۰کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی توسط بسیج سازندگی باعث شده  که این پروژه‌ها ضمن جلوگیری از اتلاف حدود۳۰ درصدی منابع آب در این مناطق، زمینه را جهت افزایش سطح زیر کشت، افزایش راندمان انتقال آب در مزارع و تحقق اقتصادمقاومتی در روستاها هموار کند، همچنین در مناطق مستعد اجرای طرح های لوله گذاری و خطوط انتقال آب نقش پررنگی در امیدآفرینی و ایجاد رضایت مندی در بین اهالی مناطق محروم استان داشته است.
به گفته وی بسیج سازندگی استان مرکزی در دوسال اخیر با تحویل ۷۰۰مسکن محرومان به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان گام ارزشمندی را در زمینه صاحب خانه شدن محرومان، معلولان و اقشار آسیب پذیر سطح استان مرکزی برداشته است.
وی توزیع بیش از ۱۵۰۰سری جهیزیه در دوسال اخیر، توزیع بیش از ۳۸۰هزار سبدمعیشتی کمک مومنانه در سطح استان، توزیع هزاران بسته لوازم التحریر و تبلت و …  ارائه خدمات پزشکی و درمانی توسط گروه های جهادی تخصصی، بیمارستانهای صحرایی و… را از دیگر اقدامات بسیج برشمرد.
 
در هفته بسیج امسال نیز ۱۳۰ پروژه محرومیت زدایی شامل مسکن محرومان و معلولان، کانال ها و خطوط انتقال آب، پل، جاده، استخر و …  در سراسر مناطق محروم استان مرکزی به صورت تصویری با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید و استان مرکزی به نمایندگی از استان‌ها در این جلسه به ارائه گزارش پرداخت که امروز بعد از کارگروه بسیج سازندگی به صورت نمادین تعدادی از این پروژه‌ها به صورت میدانی افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری

تقویم اخبار

آذر ۱۴۰۰
ش ی د س چ پ ج
« آبان   دی »
 ۱۲۳۴۵
۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲
۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹
۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶
۲۷۲۸۲۹۳۰  

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار اقتصادی و عمرانی

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده/ لزوم انتقال نمایشگاه ها به محل شهرآفتاب

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده : لزوم انتقال نمایشگاه های پرمخاطب به مجموعه شهرآفتاب و تشدید برخورد با خودروها و... read more

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

بنا بر اعتقاد برخی کارشناسان حوزه اقتصاد، رشد پایه پولی، افزایش نقدینگی و تورم بیشتر، یکی از مهمترین آثار توزیع... read more

رشد بیش از 22 درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه1401

رشد بیش از ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه۱۴۰۱

دکستر ، احمدعلــى افــکارى به تبییــن لایحــه بودجه 1401 پرداخت و با اشــاره به اعتبارات عمرانى گفــت: اعتبارات مصوب براى... read more

قیمت جهانی نفت امروز 4 دی 1400

قیمت جهانی نفت امروز ۴ دی ۱۴۰۰

دکستر: در معاملات قبل از تعطیلات کریسمس در روز جمعه قیمت نفت برنت شاهد کاهش بود و روند افزایشی سه جلسه گذشته... read more

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

دکستر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در جلسه با انجمن پیمانکاران ساختمانی استان با حضور نمایندگان مردم گلستان در مجلس... read more

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

دکستر، مهدی روانشادنیا، کارشناس مسکن با حضور در برنامه "گفتگوی 18:30" شبکه خبر درباره معیارهای سنجش کیفیت ساختمان در ایران و... read more

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

دکستر: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اعلام اینکه... read more

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

دکستر : داود بهبودی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی از رشد ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی و تفویض اختیارات... read more