هلدینگ سیمان غدیر با تایید بورس کالا عرضه می‌شود

هلدینگ سیمان غدیر با تایید بورس کالا عرضه می‌شود : مدیر عامل شرکت غدیر با بیان اینکه آماده عرضه است.گفت : در ادامه بخوانید ...

هلدینگ سیمان غدیر با تایید بورس کالا عرضه می‌شود

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه هلدینگ سیمان غدیر آماده عرضه است، گفت: طبق ارزش‌گذاری اولیه هلدینگ سیمان غدیر حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد میلیارد تومان است که ۵ هزار میلیارد تومان عرضه خواهد شد و این مسئله منابع مالی را در اختیار غدیر قرار می‌دهد.

ایران دکستر به نقل ازخبرگذاری میزان
ایران دکسترامیرعباس حسینی طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: درباره دغدغه نرخ اوره داخلی که ما تحویل میدهیم باید عرض کنم که طی یک سال اخیر پیرو مکاتبات متعدد وزیر محترم دفاع، مدیرعامل محترم ساتا و تلاش‌ها و جلسات مکرر معاون اقتصادی ساتا و هلدینگ نفت و گاز پارسیان در نهایت ما در فرایند عملیات حسابرسی یارانه‌ای قرار گرفتیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر افزود: بنابراین امیدواریم که با به دست آوردن نتیجه این گزارش حسابرسی مذاکراتمان را با دولت برای دریافت مطالبات قطعی شده شروع کنیم آنهم از طریق روش‌های مختلف، چرا که ما شرایط دولت را درک می‌کنیم و بخشی از این کشور هستیم و تکلیف داریم در چارچوب حمایت از سهامداران، در عین رعایت منافع ملی مان حرکت کنیم.

وی با اشاره به عملکرد مجموعه غدیر اظهار داشت: امسال ما تقریباً دو برابر نسبت به سال گذشته به سودآوری رسیدیم یعنی در ۹ ماه ۶۷ درصد بازدهی دارایی و افزایش دارایی داشتیم.

حسینی با بیان اینکه در حدود ۱۰ ماه گذشته اتفاقات مختلفی در مجموعه غدیر رخ داد اظهار داشت: دو اصل مهمی که در مجموعه غدیر از آن تبعیت شد یک، موضوع مدیریت هلدینگ داری و اعمال حاکمیت شرکتی و حکمرانی شرکتی بود که با استفاده از مدل‌هایی از جمله مدل دخالت استراتژیک، عملکرد شرکت‌ها را پایش کردیم و از رفتار واکنش گرا به رفتار کنشگر رو آوردیم و در واقع قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد غدیر راجع به آن اتفاق مطلع می‌شد.

وی بیان داشت: این موضوع باعث می‌شود تا غدیر در فرایند تصمیم سازی شرکت کند و به همین دلیل بازدهی شرکت‌های آن افزایش پیدا کرده است.

حسینی با بیان اینکه فرآیند‌های فروش مجموعه غدیر طی ۱۰ ماه گذشته اصلاح شد، بیان داشت: همچنین فرآیند‌های خرید مجموعه غدیر در حال اصلاح است.

وی با بیان اینکه سهم هلدینگ نفت و گاز پارسیان در سهم سود غدیر نزدیک به ۷۰ درصد بوده است، اظهار داشت: هدف‌گذاری کلان غدیر این است که بخشی از این سهم بر اساس نظر سهامداران و بر اساس استراتژی ابلاغی، به هلدینگ معدنی غدیر اختصاص پیدا کند و این عدد در هلدینگ معدنی غدیر به حدود ۴۰ درصد برسد و در واقع غدیر نفت و گاز تبدیل شود به غدیر با پرتفوی دارایی معدنی.

وی افزود: به خاطر همین هم تمرکز غدیر بر توسعه هلدینگ صنعت و معدن در اولویت بوده و پروژه‌های متعددی در صنعت و معدن غدیر شروع شده است.

حسینی با بیان اینکه مجموعه غدیر در صنایع و فلزات غیر آهنی هم رشد خارق‌العاده‌ای داشته گفت: شرکت آلومینیوم جنوب هفته گذشته به میمنت این ایام ظرفیتش از مرز ۲۰۰ هزار تن گذشت و لوپ دو آلومینیوم جنوب تکمیل شد، به این ترتیب ما بزرگترین تولید کننده آلومینیوم ایران هستیم و انشالله در آذرماه با تکمیل لوپ سوم با ۳۰۰ هزار تن ظرفیت، بزرگترین آلومینیوم ایران و جز سه کشور برتر منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مجموعه غدیر بزرگترین عرضه آلومینیوم را در بورس کالا انجام داده است، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که یکی از روش‌های مهم برای ارتقای شفافیت در فرایند‌های مدیریتی شرکتها، عرضه و خرید کالا و فروش کالا در اتاق شیشه‌ای است. همچنین ما همین موضوع را در در هلدینگ سیمان غدیر تکلیف کردیم.

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از ابزار‌هایی که در غدیر برای ارتقای شفافیت و توسعه و بازده دارایی سهامداران استفاده شده بود، موضوع بورسی شدن بود.

وی با بیان اینکه هلدینگ سیمان غدیر آماده عرضه است، بیان داشت: ان‌شاءالله این مسئله با تایید بورس کالا عرضه خواهد شد.

وی افزود: طبق ارزش گذاری اولیه هلدینگ سیمان غدیر چیزی حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد میلیارد تومان است که ۵ هزار میلیارد تومانش عرضه خواهد شد و این مسئله منابع مالی را در اختیار غدیر قرار می‌دهد.


حسینی بیان داشت: ما برای بورسی شدن به دو دلیل تاکید داریم اول به دلیل ارتقاء سطح شفافیت و میزان پاسخگویی به سهامدار و دوم به دلیل امکان تامین منابع مالی از طریق عرضه در بورس و توسعه پروژه‌هایی که در غدیر تعریف شده است.

وی افزود: ما امروز در ۸ هلدینگ غدیر قریب به پنجاه هزار میلیارد تومان پروژه داریم که تقریبا معادل ۲۰ میلیارد دلار است و تامین مالی این پروژه‌ها بسیار کار سختی است.

وی تاکید کرد: مجموعه غدیر، مالک دارایی شده است که فوق العاده ارزشمند است و در زنجیره ارزش غدیر هم اثرات فراوانی خواهد داشت.

حسینی با اشاره به ساماندهی شرکت‌های غدیر اظهار داشت: شرکت‌های کم بازده از طریق استراتژی ادغام، فروش و خروج در واقع در حال ساماندهی است و بخش عمده‌ای از آن انجام شده است.

وی افزود: همچنین گروه مالی غدیر در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان ارزش پرتفو دارد و یکی از بزرگترین گروه‌های مالی ایران است و انشالله سال آینده آماده عرضه به بورس خواهد شد.

وی با اشاره به استراتژی مجموعه غدیر برای ایجاد ۸۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تاکید کرد: این مسئله بر اساس راهبرد مشترکی که در وزارت نیرو تعیین شده، مدنظر است که امیدواریم بتوانیم از این محل بخشی از صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی را پیگیری کنیم.

اشتراک گذاری

تقویم اخبار

آبان ۱۴۰۰
ش ی د س چ پ ج
« مهر   آذر »
۱۲۳۴۵۶۷
۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴
۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱
۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸
۲۹۳۰  

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار اقتصادی و عمرانی

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده/ لزوم انتقال نمایشگاه ها به محل شهرآفتاب

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده : لزوم انتقال نمایشگاه های پرمخاطب به مجموعه شهرآفتاب و تشدید برخورد با خودروها و... read more

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

بنا بر اعتقاد برخی کارشناسان حوزه اقتصاد، رشد پایه پولی، افزایش نقدینگی و تورم بیشتر، یکی از مهمترین آثار توزیع... read more

رشد بیش از 22 درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه1401

رشد بیش از ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه۱۴۰۱

دکستر ، احمدعلــى افــکارى به تبییــن لایحــه بودجه 1401 پرداخت و با اشــاره به اعتبارات عمرانى گفــت: اعتبارات مصوب براى... read more

قیمت جهانی نفت امروز 4 دی 1400

قیمت جهانی نفت امروز ۴ دی ۱۴۰۰

دکستر: در معاملات قبل از تعطیلات کریسمس در روز جمعه قیمت نفت برنت شاهد کاهش بود و روند افزایشی سه جلسه گذشته... read more

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

دکستر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در جلسه با انجمن پیمانکاران ساختمانی استان با حضور نمایندگان مردم گلستان در مجلس... read more

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

دکستر، مهدی روانشادنیا، کارشناس مسکن با حضور در برنامه "گفتگوی 18:30" شبکه خبر درباره معیارهای سنجش کیفیت ساختمان در ایران و... read more

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

دکستر: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اعلام اینکه... read more

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

دکستر : داود بهبودی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی از رشد ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی و تفویض اختیارات... read more