۲۵۵ میلیارد ریال به پروژه های عمرانی چرام اختصاص یافت

۲۵۵ میلیارد ریال به پروژه های عمرانی : استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سفر ریاست جمهور به استان ۲۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در روند اجرایی طرح‌های عمرانی در دست اجرای شهرستان چرام تخصیص یافته است.

۲۵۵ میلیارد ریال به پروژه های عمرانی

ایران دکستر : سید محمد احمدزاده روز دوشنبه اظهارداشت:  از این میزان ۵۰ میلیاردریال برای بیمارستان و ۴۰ میلیارد ریال برای تصفیه خانه چرام، یکصد میلیارد ریال برای جاده چرام – باشت ۲۵ میلیارد ریال برای تعریض ورودی چرام از سمت دهدشت و ۴۰ میلیارد ریال هم برای جاده طسوج اختصاص داده شده است.

وی بر ضرورت بهره برداری هر چه سریعتر بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام تاکید کرد و گفت: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب مطالبه اصلی مردم است که می طلبد روند اجرایی این طرح با تزریق اعتبارات تسریع داده شود.

عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۲ مرحله و ۶ طبقه در سال ۹۶آغاز شد.

احمدزاده طرح تصفیه خانه فاضلاب چرام را یکی از طرح های مهم استان دانست و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار در منطقه امیرولی چرام در حال ساخت است.

وی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب چرام را سه هزار متر مکعب در شبانه روز ذکر کرد که با بهره برداری از این طرح جمعیت۲۳ هزار نفری شهر چرام از مزایای آن بهره مند خواهد شد.
 استاندار طول جاده طسوج چرام را هشت کیلومتر دانست و اظهار داشت: با بهره بردای از این طرح علاوه بر رونق گردشگری به طرح ‌های اشتغالزا کمک می کند.

احمدزاده طرح فسفات چرام را یکی از طرح های مهم صنعتی در استان دانست و گفت: برنامه ریزی لازم برای تعیین تکلیف این طرح در سطح استان انجام خواهد شد.

معدن فسفات کوه لار (بناری) در ۱۲ کیلومتری شهرستان چرام و ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

فاصله این معدن تا نزدیک ترین فرودگاه یعنی فرودگاه شرکت نفت گچساران ۷۰ کیلومتر و تا نزدیکترین خط آهن ۳۰۰ کیلومتر و فاصله با اولین بندر (بندر ماهشهر) ۲۷۰ کیلومتر است.

با پیگیری مستمر مسوولان شهرستان کهگیلویه و استان و با تشکیل نخستین کارگروه صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد در چرام این معدن ۲۶ تیر۹۱ به طور رسمی فعالیت خود را با شرکت بین المللی تحقیقات صنعت و معدن (آیرما) آغاز کرد.

۵۱ هکتار زمین برای تامین زیرساخت های کارگاهی مورد نیاز به شرکت بین المللی تحقیقات صنعت و معدن مجری طرح بهره برداری از معدن فسفات چرام واگذار شد.

عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام از سال ۱۳۴۹ آغاز شد و تا سال ۱۳۷۲ به طول کشید و پس از آن مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شد. 
براساس برآوردها با بهره برداری اولیه از این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت برای یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود. 
برآورد ذخیره معدن فسفات چرام ۸۰ میلیون تن با عیار ۸.۵ تا ۹ درصد است. 
پیش از این به دلیل عیار پایین،  معدن فسفات چرام غیراقتصادی عنوان شده بود. 
شهرستان چرام با بیش از ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار اقتصادی و عمرانی

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده/ لزوم انتقال نمایشگاه ها به محل شهرآفتاب

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده : لزوم انتقال نمایشگاه های پرمخاطب به مجموعه شهرآفتاب و تشدید برخورد با خودروها و... read more

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

ارز ۴۲۰۰ باعث افزیش تورم شد؟

بنا بر اعتقاد برخی کارشناسان حوزه اقتصاد، رشد پایه پولی، افزایش نقدینگی و تورم بیشتر، یکی از مهمترین آثار توزیع... read more

رشد بیش از 22 درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه1401

رشد بیش از ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در بودجه۱۴۰۱

دکستر ، احمدعلــى افــکارى به تبییــن لایحــه بودجه 1401 پرداخت و با اشــاره به اعتبارات عمرانى گفــت: اعتبارات مصوب براى... read more

قیمت جهانی نفت امروز 4 دی 1400

قیمت جهانی نفت امروز ۴ دی ۱۴۰۰

دکستر: در معاملات قبل از تعطیلات کریسمس در روز جمعه قیمت نفت برنت شاهد کاهش بود و روند افزایشی سه جلسه گذشته... read more

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

هدف ما واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی است

دکستر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در جلسه با انجمن پیمانکاران ساختمانی استان با حضور نمایندگان مردم گلستان در مجلس... read more

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

چرا ساخت‌وسازها در کشور کیفیت ندارد؟

دکستر، مهدی روانشادنیا، کارشناس مسکن با حضور در برنامه "گفتگوی 18:30" شبکه خبر درباره معیارهای سنجش کیفیت ساختمان در ایران و... read more

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

مصوبه جدید شورای عالی مسکن برای جوانان مجرد

دکستر: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اعلام اینکه... read more

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

پیش بینی رشد ۷۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌شرقی در سال آینده

دکستر : داود بهبودی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی از رشد ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی و تفویض اختیارات... read more